Jak załatwić sprawę

Jak załatwić sprawę

  1. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego.

Wymagane dokumenty: wypełniony (przez inwestora lub upoważnionego przedstawiciela) formularz wniosku, doręczony przynajmniej na 7 dni przed rozpoczęciem robót, do którego należy dołączyć:

  • kserokopię decyzji ZDM, uzgadniającej lokalizację urządzenia/ń. W przypadku zajęcia pasa drogowego na cel, o którym mowa wyżej, należy jednocześnie z ww. wnioskiem złożyć formularz wniosku, na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym,
  • opinię Narady Koordynacyjnej lub decyzję – pozwolenie na budowę/ przyjęcie zgłoszenia przez Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Kalisza,
  • mapę sytuacyjną z domiarami i zakreślonym kolorem czerwonym obrysem zajętej powierzchni pasa drogowego. W przypadku prowadzenia robót wg harmonogramu, należy wkreślić odpowiednio poszczególne etapy na mapie sytuacyjnej,
  • harmonogram robót (z wyszczególnieniem: okresu zajęcia, zajętej części drogi, tj. jezdni, chodnika, pobocza, pasa zielni oraz przyporządkowaniem ulic do zajętej części drogi), w przypadku prowadzenia robót etapami,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu/ czasowej zmiany organizacji ruchu, w przypadku wymogu opracowania,
  • potwierdzenie przyjęcia zlecenia na odtworzenie nawierzchni przez jednostkę określoną w decyzji uzgadniającej, w przypadku potrzeby uzyskania,
  • uzgodniony w tutejszym ZDM projekt odtworzenia nawierzchni pasa drogowego po robotach, w przypadku potrzeby opracowania,
  • pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik, bądź też potwierdzone notarialnie pełnomocnictwo oraz kserokopię dowodu/ dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł,
  • w przypadku realizowania zjazdu, należy przed przystąpieniem do robót uzgodnić na lokalizację/przebudowę zjazdu oraz projekt branży drogowej na realizację zjazdu.

Zarządca drogi może wymagać dostarczenia dodatkowych dokumentów.

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320)
  • Rozporządzenie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264)
  • Uchwała nr VI/89/2024 Rady Miasta Kalisza z dnia 26 września 2024 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Kalisza (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2024 r. poz. 8247),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).

 

  1. Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.

Wymagane dokumenty: wypełniony (przez inwestora lub upoważnionego przedstawiciela) formularz wniosku, doręczony przynajmniej na 7 dni przed planowanym umieszczeniem reklamy w pasie drogowym, do którego należy dołączyć:

  • kopię mapy nieaktualizowanej do celów informacyjnych w skali 1:500 z Wydziału Geodezji i Kartografii Urzędu Miejskiego w Kaliszu, z naniesioną lokalizacją obiektu,
  • projekt graficzny reklamy, odzwierciedlający jej wymiary, kształty oraz wygląd bądź też zdjęcie już istniejącego nośnika reklamowego,
  • uzgodnienie lokalizacji reklamy w pasie drogowym z ZDM,
  • pozytywną opinię od Wojewódzkiego Wielkopolskiego Konserwatora Zabytków Delegatura w Kaliszu przy ulicy Tuwima 10,
  • decyzję – pozwolenie na budowę (w przypadku reklamy świetlnej) lub przyjęcie zgłoszenia przez Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Kaliszu,
  • pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik, bądź też potwierdzone notarialnie pełnomocnictwo oraz kserokopię dowodu/ dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Kaliszu w wysokości 17,00 zł.

Zarządca drogi może wymagać dostarczenia dodatkowych dokumentów.

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320)
  • Rozporządzenie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264)
  • Uchwała nr VI/89/2024 Rady Miasta Kalisza z dnia 26 września 2024 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Kalisza (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2024 r. poz. 8247),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
  1. Zezwolenie na umieszczenie obiektu handlowo – usługowego w pasie drogowym.

Wymagane dokumenty: wypełniony (przez inwestora lub upoważnionego przedstawiciela) formularz wniosku, doręczony przynajmniej na 7 dni przed planowanym umieszczeniem obiektu handlowo – usługowego w pasie drogowym, do którego należy dołączyć:

  • kopię mapy nieaktualizowanej do celów informacyjnych w skali 1:500 z Wydziału Geodezji i Kartografii Urzędu Miejskiego w Kaliszu, z naniesioną i z wymiarowaną powierzchnią zajęcia pasa drogowego przez rzut poziomy obiektu,
  • uzgodnienie lokalizacji obiektu handlowego w pasie drogowym z ZDM,
  • projekt graficzny obiektu, odzwierciedlający jego wymiary, kształty oraz wygląd bądź też zdjęcie już istniejącego obiektu,
  • kserokopia umowy kupna – sprzedaży obiektu handlowego, w przypadku nabycia go od poprzedniego właściciela, posiadającego zezwolenie na umieszczenie obiektu handlowo – usługowego w pasie drogowym,
  • pozytywną opinię od Wojewódzkiego Wielkopolskiego Konserwatora Zabytków Delegatura w Kaliszu przy ulicy Tuwima 10,
  • decyzję – pozwolenie na budowę lub przyjęcie zgłoszenia przez Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Kaliszu,
  • pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik, bądź też potwierdzone notarialnie pełnomocnictwo oraz kserokopię dowodu/ dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Kaliszu w wysokości 17,00 zł.

Zarządca drogi może wymagać dostarczenia dodatkowych dokumentów.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320)
  • Rozporządzenie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264)
  • Uchwała nr VI/89/2024 Rady Miasta Kalisza z dnia 26 września 2024 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Kalisza (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2024 r. poz. 8247),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
  1. Zawiadomienie o konieczności usuwania awarii w pasie drogowym.

Do zawiadomienia, w którym należy podać powierzchnię zajęcia, termin usuwania awarii wraz z odtworzeniem nawierzchni, rodzaj zajmowanego elementu pasa drogowego (tj. jezdni, chodnika, pobocza, pasa zieleni),  należy dołączyć:

 

  • mapę sytuacyjną z domiarami i zakreślonym kolorem czerwonym obrysem zajętej powierzchni pasa drogowego,
  • sposób zabezpieczenia i oznakowania pasa drogowego,
  • w przypadku złożenia zawiadomienia przez pełnomocnika należy przedłożyć pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, bądź też potwierdzone notarialnie pełnomocnictwo oraz kserokopię dowodu/ dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Kaliszu w wysokości 17,00 zł.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320),
  • Rozporządzenie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264),
  • Uchwała nr VI/89/2024 Rady Miasta Kalisza z dnia 26 września 2024 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Kalisza (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2024 r. poz. 8247),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
  1. Uzgodnienie lokalizacji (budowy) lub przebudowy zjazdu z drogi publicznej.

Do wniosku należy dołączyć:

  • kopię mapy nieaktualizowanej do celów informacyjnych w skali 1:500 z Wydziału Geodezji i Kartografii Urzędu Miejskiego w Kaliszu, z naniesioną propozycją lokalizacji zjazdu/ów,
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości nieruchomości przyległych do drogi (akt notarialny/ wypis z rejestru gruntów i budynków/ numer księgi wieczystej),
  • w przypadku gdy przedmiotowy zjazd wykorzystywany będzie do celów innych niż mieszkaniowe wnioskodawca winien we wniosku wskazać rodzaj (profil) planowanej działalności oraz przewidywane (dobowe) natężenie ruchu pojazdów związanych z obsługą komunikacyjną nieruchomości, uwzględniając strukturę rodzajową pojazdów miarodajnych (samochody osobowe i ciężarowe o masie całkowitej do 3,5 t i powyżej 3,5 t),
  • pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik, bądź też potwierdzone notarialnie pełnomocnictwo oraz kserokopię dowodu/ dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kalisza w wysokości 17,00 zł,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku realizacji zjazdu na cele inne niż mieszkaniowe) w wysokości 82,00 zł.

Po otrzymaniu decyzji na lokalizację zjazdu/ów należy przedłożyć do uzgodnienia projekt zjazdu/ów, opracowany zgodnie z § 54 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518).

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
  1. Uzgodnienie lokalizacji obiektów budowlanych/ urządzeń obcych, niezwiązanych funkcjonalnie z drogą lub ruchem drogowym/ reklam.*.

Do wniosku należy załączyć:

  • 2 egzemplarze mapy sytuacyjnej z naniesioną lokalizacją obiektu/ reklamy lub urządzeń obcych,
  • w przypadku obiektu/ reklamy wnioskodawca winien dołączyć do wniosku projekt graficzny obiektu/ reklamy, odzwierciedlający jej/jego wymiary, kształty oraz wygląd bądź też zdjęcie już istniejącego obiektu/ nośnika reklamowego,
  • w przypadku lokalizacji urządzeń kanalizacji sanitarnej/ deszczowej należy przedłożyć warunki włączenia uzyskane od gestora sieci, przy czym w przypadku urządzeń kanalizacji deszczowej dodatkowo należy przedstawić bilans ilości wód opadowych lub roztopowych, przewidywanych do odprowadzenia do kanału wg ww. warunków włączenia,
  • pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora, w przypadku gdy inwestora reprezentuje pełnomocnik, bądź też potwierdzone notarialnie pełnomocnictwo oraz kserokopię dowodu/ dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kalisza w wysokości 17,00 zł.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)

Pliki do pobrania: